Projekty i Przedsięwzięcia


Lp. Nazwa, organizator Odpowiedzialny Termin
1 „Twoje dane- Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych” UODO- 9 edycja E. Kwiecień- Niedziela Cały rok
2 Code Week- Europejski Tydzień Kodowania M.Olma- Naras XI 2018
3 Projekt OK w Brzeszczach „Kinoszkoła” D.Skowronek, p.Dyrektor Cały rok
4

 

Szkolny Projekt „Rozwijamy swoje kompetencje czytelniczo- językowe” D.Skowronek

Nauczyciele

Cały rok
5 Projekt wewnątrzszkolny „Podręczniki szkolne” D.Skowronek IX/ X 2018
6 Narodowy program rozwoju czytelnictwa D.Skowronek

nauczyciele

Cały rok
7 „Książki naszych marzeń”- szkolny projekt czytelniczy dla kl.I-VIII D.Skowronek

Nauczyciele

Cały rok
8 Projekt edukacyjny „Stypendiada polonistyczna” D.Skowronek XII 2018
9 Projekt „Z patronką przez rok szkolny” D.Skowronek

Nauczyciele

Cały rok
10 Program doradztwa zawodowego K.G.-Obacz B.Sikora

D.Skowronek A.R.-Zając

Cały rok
11 Zajęcia SKS- Ministerstwo Sportu i Turystyki A.R.- Zając do 8.12.2018
12 Gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna

-Ministerstwo Sportu i Turystyki

A.R.-Zając do 30.11.2018
13 „Marsz po zdrowie i życie- chodzimy dla Frania. A.R.- Zając do 6 X 2018
14 100 kilometrów na 100-lecie odzyskania niepodległości A.R.-Zając Od XI 2018
15 Innowacje pedagogiczne

a)      Programowanie na Dywanie

b)      Ruch to rozwój

c)      Robotyka

K.G.-Obacz

B.Sikora

M.O.-Naras

Cały rok
16 Ogólnopolski Program Edukacyjny „Trzymaj formę!”- XIII edycja SANEPID M.Wysocka Cały rok
17 Program dla szkół  dla klas 1-5 (owoce, warzywa, mleko)- projekt unijny Dyrektor szkoły Cały rok
18 Projekt charytatywny „Dla Frania” Społeczność szkolna i przedszkolna Cały rok
19 Projekt edukacji szachowej I.Małecka Cały rok
20 Szkolny projekt wspierania zdolności uczniów Nauczyciele Cały rok
21 Projekt edukacji prawnej dla uczniów, nauczycieli i pracowników ZSP3 Dyrektor szkoły Cały rok
22 Projekt bankowcy dla edukacji Dyrektor szkoły Cały rok

Projekty unijne


AKTYWNY UCZEŃ

 

W dniu 18.08.2017 r. Gmina Brzeszcze podpisała umowę Małopolskim Centrum Przedsiębiorczości w Krakowie na realizację projektu „AKTYWNY UCZEŃ”. Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-202 Oś Priorytetowa Wiedza  i Kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałanie 10.1.3. Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne.

Realizacja projektu  rozpoczęła się od 1 września 2017 roku i potrwa do 30 czerwca 2018 roku. Zajęcia  w szkole dla uczniów klas I-VI, rozpoczęły się w październiku 2017 roku.

Zgodnie z założonym celem projekt ten ma za zadanie podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz indywidualizację podejścia w szczególności do uczniów o szczególnych potrzebach.

Odbywa się to poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych rozwijających i wyrównawczych z matematyki oraz rozwijających z przyrody i informatyki. Praktycznym wsparciem wiedzy matematyczno – przyrodniczej
i informatycznej będą wyjazdy edukacyjne między innymi do Beskidzkiego Centrum „Naukotechnika” w Świnnej oraz do Krakowa do Muzeum Inżynierii Miejskiej i Ogrodu Doświadczeń. Ponadto uczniowie mogą skorzystać ze stypendiów w formie zajęć mających na celu wyrównanie dysproporcji edukacyjnych w zakresie kompetencji kluczowych.

Rodzaj oferowanych zajęć:a) zajęcia wyrównawcze z matematyki dla kl.III – 8 osób  -1h/tyg. razem30h

  1. zajęcia wyrównawcze z matematyki dla kl.IV – 8 osób – 1h/tyg. razem30h
  2.  zajęcia rozwijające z matematyki dla klas III – 8 osób –1h/tyg. razem30h
  3.  zajęcia rozwijające z matematyki z elementami przedsiębiorczości dla klas IV- VI
    – 8   osób – 1h/tyg. razem30h
  4.  zajęcia rozwijające z  przyrody dla klas IV –VI –tzw. koło naukowo-badawcze:
    fizyka-przyroda-chemia – 8 osób –1h/tyg. razem30h
  5.  zajęcia TIK:

– zajęcia z informatyki – dla klas III – VI –    8 osób – 1h/tyg. razem30h

– zajęcia z programowania – dla klas III-VI – 8 osób – 1h/tyg. razem30h

      6. pomoc stypendialna

 

 SOCRATES COMENIUS

W Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 3 w Skidziniu realizowano trzy projekty Socrates Comenius współfinansowane przez Komisję Europejską.

  1.  2004-2005 w szkole realizowano projekt Socrates Comenius pt. „Podając przyrodzie pomocną dłoń” z partnerskimi szkołami z Wielkiej Brytanii i Włoch. Głównym celem projektu był wzrost świadomości uczniów na temat ochrony środowiska i odpowiedzialności człowieka za stan środowiska i przyszłość naszej planety. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w licznych zbiórkach surowców wtórnych. W naszej szkole odbyła się jedna z wizyt partnerskich.
  2.  2009-2011 w przedszkolu realizowano projekt pt. „Wszyscy różni- Wszyscy równi- Wszyscy Europejczykami”. Naszymi partnerami były przedszkola z takich państw jak: Bułgaria, Rumunia, Szwecja, Turcja, Węgry, Austria i Łotwa. Celem projektu było opracowanie nowoczesnych metod rozwijających kompetencje społeczne i obywatelskie u dzieci, wyrównywanie szans miedzy dziećmi, szczególnie tym, z wyższym ryzykiem wykluczenia społecznego. Projekt dotyczył również wszecheuropejskich problemów związanych z integracją miedzy dziećmi z mniejszości narodowych, z niepełnosprawnością, z rodzin z problemami społecznymi i ekonomicznymi. Końcowym efektem było wydanie książki „Interaktywny Podręcznik Pedagogiczny” , w którym zebrano powstałe w trakcie projektu scenariusze zajęć lekcyjnych. Projekt uzyskał odznakę „Star project”.
  3.  2011-2013 w szkole realizowano projekt pt. „Być bohaterem dla lepszego świata”. Partnerami były szkoły z Słowacji, Turcji i Hiszpanii. Głównym celem projektu było niesienie pomocy innym oraz współpraca z ośrodkami potrzebującymi pomocy, rozwój wolontariatu wśród uczniów i ich rodzin. Poza tym uczniowie rozwijali takie umiejętności jak znajomość języka angielskiego, posługiwanie się narzędziami TIK, zwiększenie świadomości przynależności do Unii Europejskiej, tolerancji wobec różnorodności kulturowej i światopoglądowej. Również nauczyciele mieli możliwość rozwijania swoich kompetencji językowych jak i pedagogicznych. W maju 2013r. w naszej szkole odbyła się wizyta robocza szkół partnerskich.

E-twinning

Szkoła realizowała również kilka międzynarodowych projektów E-twinning, w których nawiązała współpracę z szkołami z zagranicy w celu rozwijania kompetencji językowych i społecznych oraz wymiany przykładów dobrej praktyki. Ostatni z projektów, pod hasłem „Strażnicy Ziemi”, był realizowany we współpracy z Grecją i Turcją. W ramach tego projektu podejmowaliśmy zadania związane z ochroną środowiska i podniesieniem świadomości ekologicznej u uczniów. Za jego realizację szkoły otrzymały Krajową Odznakę Jakości i Europejska Odznakę Jakości.

Akcje ekologiczne


Działalność ekologiczna Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Skidziniu.

 

  1. Zbiórka żołędzi dla Koła Łowieckiego w Katowicach.
  2. Zbiórka nakrętek.
  3. Zbiórka karmy i kocy dla zwierząt ze schroniska w Bielsku – Białej.
  4. Zbiórka puszek.
  5. Zbiórka makulatury.
  6. Zbiórka baterii we współpracy z organizacja Reba.
  7. Sprzątanie świata.
  8. Dzień Ziemi.
  9. Konkurs ekologiczny i przyrodniczy we współpracy ze Stowarzyszeniem BIOS.
  10. Zlot Młodego Ekologa we współpracy z BIOS.
  11. Turniej Klas – najaktywniejszy oddział w zbiórkach surowców wtórnych.

Wolontariat


 

Działania charytatywne podejmowane w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Skidziniu:

  1. Kartka świąteczna.
  2. Góra Grosza.
  3. 5 grudnia Światowy Dzień Wolontariatu.
  4. Jałmużna Wielkopostna.
  5. Szkolny konkurs pt. „Wolontariat”.
  6. Pomoc dla dzieci niepełnosprawnych z gminy Brzeszcz poprzez zbiórkę nakrętek.
  7.  Pomoc dla zwierząt poprzez zbiórkę karmy i kocy oraz żołędzi.
  8. Aktywny udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy  

Od wielu już lat uczniowie i przedszkolaki naszego zespołu biorą aktywny udział i włączają się do akcji Jurka Owsiaka – Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Co roku nasi wolontariusze zbierają datki w naszym przedszkolu i szkole w piątek przed finałem WOŚP. Natomiast w niedzielę wolontariusze ze starszych klas dzielnie kwestują na terenie gminy Brzeszcze.

W każdym roku naszych bezpieczeństwo zapewnia nam Ochotnicza Straż Pożarna ze Skidzinia, która wspiera nas w naszych działaniach, podobnie jak i rodzice, którzy przekazują fanty i pieką ciasta na licytację.

Cyfrowobezpieczni


Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa  skutecznie przygotuje nasz Zespół na problemy i wyzwania związane z bezpiecznym korzystaniem z zasobów cyberprzestrzeni.

Realizując projekt szczególną wagę przywiązywać będziemy do tego, by umiejętnie przygotować siebie i rodziców do aktywności w sferze profilaktyki i zachęcania uczniów do odpowiedzialnych zachowań w Sieci. Lepiej wykorzystamy narzędzia cyfrowe dla wspierania rozwoju uczniów, przy jednoczesnym zapewnieniu dzieciom bezpieczeństwa i nauczeniu ich zasad mądrego korzystania z Internetu i urządzeń cyfrowych.

Programowanie


 

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia  o rzeczach niezwiązanych z informatyką”

Bill Gates

 

Zespól Szkolno – Przedszkolny nr 3 w Skidziniu w swoich działaniach przygotowuje uczniów do życia w globalnym świecie, w którym kreatywność to cecha współcześnie bardzo pożądana. Stwarza warunki pracy z nowoczesnymi technologiami. Zmierza do wyposażenia uczniów w umiejętności twórczego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów, umiejętności kreatywnego, logicznego myślenia, wnioskowania oraz komunikowania się z wykorzystaniem komputera, tableta i telefonu.

 

Edukacja na wszystkich przedmiotach została wzbogacona i dopełniona elementami programowania w szczególności o tworzenie sekwencji poleceń, budowaniu procedur czy sposobów działania. Zaplanowane i podejmowane działania w zakresie programowania:

– kodowanie na dywanie czyli zabawy w programowanie w przedszkolu,

– zapozna się z podstawami programu Baltie,

– tworzenie animacji i gier w aplikacji Scratch,

– poznanie podstawowych tajemic programowania w Logomocji,

– tworzenie animacji techniką poklatkową i zgłębianie działania programu Pivot Animator

– zajęcia dodatkowe w ramach projektu Mistrzowie Kodowania,

–  zajęcia rozwijające z programowania i TIK w ramach projektu unijnego „Aktywny uczeń”

 

INNOWACJE PEDAGOGICZNE

W Zespole, w ramach programowania realizowane są  innowacje pedagogiczne:

  1. „Z programowanie w świat” oparta na pracy w Scratchu, realizowana w Szkole Podstawowej,
  2. „Programowanie na dywanie” realizowana w Przedzkolu Publicznym.

Zostały one opracowane zgodnie z wymaganiami MEN oraz Rady ds. Informatyzacji Edukacji i zaakceptowane przez Kuratorium Oświaty w Wadowicach.

 

MISTRZOWIE KODOWANIA

Od września 2016r. szkoła realizuje program Mistrzowie Kodowania skierowany do wszystkich typów szkół, który zakłada naukę programowania w łatwy, przyjemny i oparty na zabawie sposób w programie o nazwie Scratch. Takie programowanie ma na celu rozwijanie w uczniach umiejętności analitycznego i kreatywnego myślenia, które jest potrzebne nie tylko specjalistom.

 

 

Szkoła w ruchu


Obszar 1 – zajęcia edukacyjne w ramach podstawy programowej

1. Scenariusz zestawu zabaw ruchowych z elementami metody Weroniki Sherborne, pt.: „Ptasia rodzina”

  • Świadomość własnego ciała. „Ptaszki w gniazdach”. Dzieci siedzą podzielone na trójki zwrócone twarzami do siebie, kolana mają złączone. Na sygnał słowny N witają się dotykając głowami, nosami, ramionami, łokciami i dłońmi.
  • Świadomość przestarzeni. „Ptaki przygotowuja się do lotu”. Dzieci prostują ramiona – skrzydła, podając sobie ręce tworzą koło i poruszają rękami w układzie góra – dół.
  • „Mama ptak i tata ptak”. Dzieci między sobą ustalają role: mamy, taty i dziecka.
  • Zabawa bieżna. „Rodzinny lot”. Dzieci biegają w trójkach jedno za drugim. Na haslo TATA całą trójkę prowadzi dziecko, które pełni rolę taty. Na hasło MAMA całą trójkę prowadzi dziecko, które pełni rolę mamy a na hasło DZIECKO na czele trójki staje dziecko, które pełni rolę dziecka.
  • Świadomość przestrzeni – zufanie do partnera. „Z gałęzi na gałąź”. Dwoje dzieci z trójki kładzie się na plecach naśladując poprzez rozłożenie nóg i rąk gałęzie drzew. Dzieci naprzemiennie przeskakują między nogami i rękami leżących dzieci.
  • Zabawa rytmiczna. „Czas na obiad”. Dzieci wystukują palcami rytm za N naśladując tym samym dziobanie pokarmu.
  • Ćwiczenia ortofoniczne. „Szczęśliwe ptaki”. Dzieci naśladują odgłosy ptaków na zgłoskach: ćwir, kra, fiju, tirli.
  • Zabawa orientacyjno – porządkowa. „Ptaki kołują”. Dzieci biegają po sali na palcach i na sygnał N, gromadzą się w trójki. Ramiona podczs biegu szeroko rozłożone.
  • Świadomość innych wokół nas. Ćwiczenie uspakajające. „Nocka idzie”. Dzieci siadają na dywanie jedno za drugim, obejmują się rękami, kołyszą na boki, nucą do ucha i tulą się do siebie.
  • „Ptaki śpią”. Dzieci leżą w bezruchu naśladująć śpiące ptaki w gniazdach.

2. Scenariusz zestawu zabaw ruchowych metodą Karla Orffa.

  • Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe. Dzieci spacerują w rozsypce w dowolnych kierunkach. Na sygnał N wykonują siad skrzyżny.
  • Ćwiczenia rytmizujące. Dzieci zabierają przyrządy do ćwiczeń rozstawione w różnych częściach sali. Swobodnie grzechoczą przed sobą, nad głową, z boku. W siadzie klęcznym grzechotanie z narastaniem i obniżaniem głośności – przy uchu cicho a w miarę prostowania ręki aż do wyprostu ręki coraz głośniej. Powrót grzechotki w stronę ucha – grzechotanie coraz cichsze. Ćwiczenia prowadzone na przemian prawą i lewą ręką. Dzieci maszerują po obwodzie koła i wystukują podany przez N rytm uderzając grzechotkę na przemina o uda i brzuch.
  • Zabawa ożywiająca. Dzieci dobieraja się w pary. Na sygnał dźwiękowy rozbiegają się po sali a gdy dźwieki ucichną wracają do swojego partnera, chwytają się za ręce i spacerują.
  • Improwizacja zadań rytmicznych. W siadzie skrzyżnym do podanego przez N tekstu rymowanki „Idzie rak nieborak, gdzie uszczypnie będzie znak” dzieci dobierają melodię i spiewają klaszcząc w dłonie.
  • Improwiazacja ruchowa z przyborem. Dowolna zabawa dzieci z grzechotką z towarzyszeniem akompaniamentu N. Improwizacja własnym ciałem.
  • Wyczucie siły. Dzieci podrzucają grzchotkę i chwytają, uderzają cztery razy o podłogę.
  • Ćwiczenia oddechowe. Dzieci ustawiają grzechotkę w dowolnej części sali i z dowolnej pozycji dmuchają grzechotkę starając się przesunąć ją.
  • Ćwiczenia korekcyjne. W siadzie skulnym dzieci toczą grzechotkę pod stopami aż do wyprostu nóg, po czym powracają z grzechotką pod stopami do siadu skulnego.
  • Wyczucie rytmu. Zakończenie zajęć. Dzieci maszerują w rytmie muzyki po sali i wystukują jej rytm uderzając grzechotką o rękę rytmizując słowa do-wi-dze-nia. Gdy muzyka ucichnie, odkładają przybory w wyznaczone miejsce.
Obrazek

OObszar 1 – przykłady dobrych praktyk przedszkola związanych z aktywnością fizyczną:

1. Mini siłownia.

Za sprawą sponsora nasze przedszkole wzbogaciło się o urządzenia do ćwiczeń siłowych. Przedszkolaki mają możliwość rozwijać swoją tężyznę fizyczną na rowerku stacjonarnym, steperze i dwóch różnej wielkości bieżniach. Dzieci wspaniale się bawią….

2. Spacery.

Spacerujemy prawie codziennie bez wzgledu na porę roku i pogodę w myśl zasady: „Nie ma złej pogody są tylko złe ubrania”. Odwiedzany ciekawe zakątki wiejskie, takie jak zagajnik nad rzeką Sołą, wyspę na stawach rybnych czy polanę czerwonych dębów. Często spacery kończymy „brykaniem” na sąsiadującym z przedszkolem wspaniałym boiskiem LKS Skidziń…

 

3. Ogólnopolskia Dzień Przedszkolaka.

Spacerujemy prawie codziennie bez wzgledu na porę roku i pogodę w myśl zasady: „Nie ma złej pogody są tylko złe ubrania”. Odwiedzany ciekawe zakątki wiejskie, takie jak zagajnik nad rzeką Sołą, wyspę na stawach rybnych czy polanę czerwonych dębów. Często spacery kończymy „brykaniem” na sąsiadującym z przedszkolem wspaniałym boiskiem LKS Skidziń..

 

Obszar 1 – przykłady dobrych praktyk


1. Szwedzki stół.

W każdą środę w naszym przedszkolu mamy możliwość przygotowywania sobie samodzielnie smacznych, zdrowych kanapek na śniadanie. Dzięki temu uczymy się zasad zdrowego odżywiania i wiemy co to jest PIRAMIDA ZDROWIA.

2. Sałatka owocowa.

W bieżącym roku szkolnym starszaki na zajęciach edukacyjnych robiły sałatkę owocową. Scenariusz zajęć edukacyjnych pt.: „Sałatka owocowa”

 

 

Cele ogólne:
• kształcenie umiejętności odpowiedniego dobierania składników do wykonania sałatki
• bezpieczne posługiwanie się sprzętem kuchennym
• utrwalenie nawyku higienicznego przygotowania i spożywania posiłków
• kształcenie umiejętności współdziałania w grupie
• zachęcanie do wykonywania drobnych posiłków

 

 

1. Powitanie „Iskierka przyjaźni” – Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech zaraz wróci do moich rąk. (koło utworzone z dzieci i rodziców).
2. Zagadki słowne
Dzieci odgadują zagadki (dobierają ilustracje), gdzie rozwiązaniem są nazwy owoców: wiśnia, śliwka, czereśnia, jabłko, gruszka, banan, pomarańcza, kiwi, winogron
3. Porządkowanie owoców według pochodzenia
Dzieci układają w grupach owoce krajowe i zagraniczne. Przypomnienie nazw drzew, z jakich pochodzą
4.Zabawa ruchowa „sałatka owocowa”
Nauczyciel z dziećmi tworzy koło – salaterkę, na hasło (nazwa owocu) do środka wchodzą dzieci mające dany emblemat owocu i zaczynają taniec, następnie dołączają kolejne owoce, które wspólnie tańczą, na hasło jogurt dzieci łączą się ze sobą tworząc sałatkę (kompozycję). W ten sposób dzieci poznają składniki i kolejność wykonania sałatki.
5. Zabawa dydaktyczna „Co to?’
Zagadki dotykowe – rodzic podaje owoc dziecku, to odgaduje, co to za owoc.
Zagadki węchowe – dziecko podaje owoc rodzicowi do wąchania, rodzic odgaduje, co to za owoc.
Zagadki smakowe – dzieci i rodzice odgadują po smaku nazwę owocu (po 6 zagadek) każdy uczestnik odgaduje jakąś zagadkę.
6. Wysłuchanie i wspólne śpiewanie refrenu piosenki WITAMINKI
Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki!
7. Próby określenia znaczenia owoców w diecie człowieka – piramida zdrowego żywienia
Na podstawie doświadczeń i materiałów przyniesionych przez dzieci odczytywanie, jakie składniki – witaminy zawierają poszczególne owoce i po co są one nam potrzebne.
Pokaz piramidy zdrowego żywienia i miejsca w nim owoców i warzyw. Zachęcanie do jedzenia owoców i warzyw – wykonanie sałatki owocowej.
8. Mycie rąk i przygotowanie miejsc pracy.
Przypomnienie o trzymaniu noża, zasady poruszania się z narzędziami
9. Wykonanie sałatki
10. Degustacja – estetyka i higiena spożywania posiłków
11. Podsumowanie i ewaluacja zajęć pracy swoich wychowanków.

 

 

 

Obszar 4 – szkolenia o tematyce zdrowotnej:

1. 25 września 2013 roku odbyło się w naszym przedszkolu szkolenie z Dietetykiem zdrowego żywienia dla wszystkich pracowników przedszkola na temat: „Wpływ zdrowego odżywiania na rozwój dziecka”. Poznaliśmy postawowe zasady zdrowego żywienia, składniki codziennego jadłospisu przedszkolaków, zapotrzebowanie kaloryczne dzieci a także kilka ciekawych, „odchudzonych” jadłospisów.

2. 9 stycznia 2014 roku na spotkaniu z rodzicami dietetyk Poradni Dietetycznej „Dieta i My”     z Centrum Rehabilitacji VITAMED przedstawiła rodzicom zasady zdrowego odżywiania.

 

Obszar 8 – aktywność w gronie rodziny:

1. Biesiada górnicza z nutą sportową. Uroczystość środowiskowa w Domu Ludowym w Wilczkowicach. Biesiada rozpoczęła się od powitania wszystkich gości w szczególności górników, którzy na te okazję założyli górnicze stroje. Dla Nich były życzenia, wierszyki i tradycyny taniec Trojak w wykonaniu przedszkolaków, którzy weszli na scenę w odświętnych strojach przy dźwiękach marsza górniczego.
Po części uroczystej rozpoczęła się część biesiadna, w której do aktywnej zabawy zaprosiliśmy wszystkich gości. Prowadzący RICHTER GŁÓWNY i RICHTER ŚPIWOK zachęcali do sportowych okrzyków i zawołań i innych form pozytywnego dopingu.
Publiczność została podzielona na dwie rywalizujące ze sobą drużyny kibiców – SZWARNIOKÓW i KAMRATÓW, które wspaniale poradziły sobie z proponowanymi konkurencjami. Dzieci prezentowały układy ruchowo-taneczne, gimnastyczne. Biesiada była również okazją do zaprezentowania najlepszych sportowców naszego Zespołu oraz dzieci, które rozwijają swoje sportowe pasje.

 

 

2. Dzień Babci i Dziadka – „Bawimy się z Dziadkami” – uroczystość wewnątrzprzedszkolna dla zaproszonych gości, członków rodziny przedszkolaków. Tradycyjnie, jak co roku przedszkolaki podziękowały swoim dziadkom za miłość, serce i czas jaki im poświęcają. Specjalnie dla Nich przygotowały Jasełka a po przedstawieniu zaprosiły swoich gości do wspólnych zabaw i gier ruchowych przy zabawach M. Bogdanowicz.

Projekty czytelnicze


GIODO


W związku z koniecznością uświadamiania dzieciom i dorosłym o potrzebie chronienia
informacji o sobie oraz zagrożeń wynikających z korzystania z wszechobecnej technologii
informacji i komunikacji, w bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przyłączyła się po raz
drugi do projektu edukacyjnego związanego z ochroną danych osobowych. W tym roku jest
to VIII edycja Programu Edukacyjnego „Twoje dane- Twoja sprawa. Skuteczna ochrona
danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do uczniów i nauczycieli.”
prowadzonego przez instytucję GIODO. W ramach realizacji programu przewidziano m.in.:

  • Zajęcia dla uczniów na temat danych osobowych i ich ochrony,
  • Zajęcia na temat bezpiecznego poruszania się po Internecie,
  • Warsztaty na temat zabezpieczania swoich danych i informacji,
  • Dzień Ochrony Danych Osobowych,
  • Wiosenny konkurs „Mały Prawnik”,
  • Gazetki na temat programu, ochrony danych, 20-lecia GIODO,
  • Szkolenia dla nauczycieli i pracowników szkoły.

 

W nowym roku szkolnym 2018/2019 nasza szkoła po raz trzeci przystąpiła do projektu edukacyjnego „Twoje dane- Twoja sprawa” prowadzonego przez UODO, czyli Urząd Ochrony Danych Osobowych. W tym roku również planujemy lekcje, gazetki i konkurs dla uczniów oraz szkolenia dla nauczycieli w celu poszerzenia wiedzy w temacie ochrony danych osobowych.